

La nomo devenas de la fakto, ke en optike registritaj sonfilmoj la sono estas registrita flanke sur la filmbendo, sur aparta strio ("trako"). Ofte la filmmuziko estas vendata sur sondisko. Nuntempe oni komprenas ĝin plejofte nur kiel la filmmuzikon, en pli maloftaj kazoj ankaŭ la muzikon de komputilaj ludoj.

Akustika trako aŭ sontrako estas la trako, kiu enhavas ĉiujn akustikajn aperaĵojn de filmo.U titulů, kde je vydáno pouze jedno medium, se užívá pojem „soundtrack“. Toto rozdělení se používá většinou u těch titulů, kde se vydá jak soundtrack s písněmi, tak i instrumentální hudba z filmu (score).
Como usar sound trax pro#
Dalším synonymem pro soundtrack je „score“, se kterým se můžete sejít zejména u vydaných medií (CD, LP.), kde se rozdělují score od soundtracku tím, že soundtrack obsahuje písně z filmu a score je pouze instrumentální hudba složená speciálně pro daný film či pořad. album od skupiny U2, vydané v roce 1995 (pod pseudonymem Passengers), či z roku 2004 od Romana Holého a Ondřeje Brouska. Takovýmto „soundtrackem“ k fiktivnímu filmu je např. (V angličtině se taková alba označují jako „music from and inspired by“.) Existují také alba prezentovaná jako soundtrack, přestože žádný odpovídající film neexistuje. Ke komerčně úspěšným titulům se někdy vydávají i další hudební alba obsahující i písně, které se ve filmu nevyskytují, pouze jím byly inspirovány apod.

Soundtrack k úspěšným titulům bývá vydán i samostatně na hudebním albu. V užším smyslu pak obvykle jde o doprovodnou hudbu, tedy soubor skladeb, které se ve filmu či pořadu objevují. Nejčastěji se soundtrack označuje jako hlavní hudba ve filmu nebo v počítačových hrách. film, televizní pořad či počítačovou hru (pochází z anglického sound track – „zvuková stopa“, zkracováno též na OST podle anglického original sound track – „původní zvuková stopa“).

To support future research, we publicly release MusicCaps, a dataset composed of 5.5k music-text pairs, with rich text descriptions provided by human experts. Moreover, we demonstrate that MusicLM can be conditioned on both text and a melody in that it can transform whistled and hummed melodies according to the style described in a text caption. Our experiments show that MusicLM outperforms previous systems both in audio quality and adherence to the text description. MusicLM casts the process of conditional music generation as a hierarchical sequence-to-sequence modeling task, and it generates music at 24 kHz that remains consistent over several minutes. We introduce MusicLM, a model generating high-fidelity music from text descriptions such as "a calming violin melody backed by a distorted guitar riff". Denk, Zalán Borsos, Jesse Engel, Mauro Verzetti, Antoine Caillon, Qingqing Huang, Aren Jansen, Adam Roberts, Marco Tagliasacchi, Matt Sharifi, Neil Zeghidour, Christian Frank
